Upoważnienie

Informacja dot. przetwarzania danych osobowych osób upoważnionych do informacji o pacjencie i odbioru dokumentacji medycznej

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej jako RODO) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, z późn. zm.), informujemy, iż:

1.    Administrator danych osobowych

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Aktimedica Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie: ul. Bystrzycka 11, 04-928 Warszawa.

Z administratorem może się Pani/Pan skontaktować się poprzez adres e-mail: recepcja@fitmedica.pl, telefonicznie: tel. 575 665 662 lub 22 870 06 16 lub pisemnie na adres korespondencyjny Spółki. 

2.    Inspektor ochrony danych

Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować w sprawach ochrony i przetwarzania swoich danych osobowych pod adresem e-mail: recepcja@fitmedica.pl, lub pisemnie na adres naszej siedziby, wskazany w ust. 1.

3.    Cele i podstawy prawne przetwarzania

Jako Administrator będziemy przetwarzać Pani/Pana dane osobowe w celu dokumentowania właściwej realizacji praw pacjenta do wskazania osób upoważnionych do uzyskania informacji o stanie zdrowia lub udostępnienia dokumentacji medycznej związanej z udzielaniem świadczeń zdrowotnych w Aktimedica Sp. z o.o.

Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane w trybie:

  • art. 6 ust. 1 lit. c RODO (przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze) w związku z art. 26 ust. 1 Ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.

4.    Okres przetwarzania danych

Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres określony w art. 29 Ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.

5.    Odbiorcy danych

Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane innym podmiotom, jeżeli obowiązek taki będzie wynikać z przepisów prawa.

Do Pani/Pana danych mogą też mieć dostęp podmioty przetwarzające dane w imieniu Administratora, np. usługodawca hostingu poczty elektronicznej oraz strony internetowej, podmioty świadczące usługi IT, audytorskie, usługi archiwizacji i niszczenia dokumentacji.

6.    Prawa osób, których dane dotyczą:

Zgodnie z RODO przysługuje Pani/Panu:

  1. prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz otrzymania ich kopii – każda osoba, której dane przetwarzamy jest uprawniona do uzyskania informacji o swoich danych osobowych zgodnie z art. 15 RODO;
  2. prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych – w przypadku, gdy dane osobowe przetwarzane przez Administratora są nieprawidłowe lub niekompletne to każda osoba, której dane dotyczą może żądać odpowiednio ich poprawienia lub uzupełnienia zgodnie z art. 16 RODO;
  3. ograniczenia przetwarzania danych osobowych – z ważnych przyczyn, np.: kwestionowanie legalności przetwarzania danych osobowych, zgodnie z art. 18 RODO;

 

Jeżeli chce Pani/Pan skorzystać z któregokolwiek z tych uprawnień prosimy o kontakt z Inspektorem Ochrony Danych, który został wskazany w ust. 2 lub pisemnie na adres korespondencyjny, wskazany w ust. 1.

Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Panu danych osobowych. Organem właściwym dla ww. skargi jest: Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

7.    Informacja o wymogu/dobrowolności podania danych osobowych

Podanie przez Panią/Pana danych osobowych ma charakter obligatoryjny. Zasady ich pozyskania są uregulowane w w/w przepisach.